Șef birou de presă

Șef birou de presă

Într-o societate în care viteza se masoară în reacții pe minut, în care comunicarea  a devenit pârghia cea mai importantă de construire a imaginii unei instituții/personalitate publică, se simte nevoia ca în structurile administrației publice centrale și locale dar și în cadrul companiilor de reprofesionalizarea unei structuri adomite. Este vorba despre instituția purtătorului de cuvânt și a șefului de birou de presă. Câteodată ele se suprapun dar de foarte multe ori trebuie construite separat.

Cursul nostru este structurat pe module care să acopere, atât în plan teoretic dar și practic,  toată plaja de activități: curs de relații publice, management al comunicării, engleza de protocol, tehnici de relații publice, aplicarea legislației în domeniul accesului liber la informații publice, relațiile cu mass-media, organizarea de eveniment, conferințe de presă, seminarii. Un accent deosebit va fi pus pe comunicarea online, suntem singurul curs care vă va oferi elemente privind optimizarea online a imaginii structurii pe care va urma sa o reprezentați. Ultimul modul se va referi la comunicarea în stituații de criză și rolul purtătorului de cuvânt, o nevoie din ce în ce mai mare în peisajul organizațional actual.

Cine sunt și cu ce se ocupă?

Purtătorul de cuvânt este un foarte  important membru al organizației, el poate controla și gestiona, oferi soluții și găsi resurse pentru refacerea imaginii. Purtătorul de cuvânt reprezintă organizația în fața presei și a opiniei publice în interesul structurii pe care o reprezintă.

Care sunt îndatoririle postului?

Să ofere informații despre opiniile organizației, să publice comunicate de presă, sa dea informații cu privire la activitatea de bază a organizației etc. Rolul unui purtător de cuvânt include și comentarii cu privire la situații care pot crea deficit de imagine, precum și luarea de poziție în numele organizației pentru salvarea reputației acesteia din urma. Acesta poate lucra și ca „șef birou de presă” adică să facă eforturi pentru ca organizația să fie cât mai cunoscută, să creeze și să implementeze planul de media, pentru demnitari/management sau pentru el însuși, să facă în așa fel încât instituția să fie reprezentată  la  congrese, seminarii, conferințe, târguri etc. Să organizeze evenimente, să deschidă organizația către social-media, să reprezinte în general în relații internaționale și naționale.

Autorizatie ANC - Asistent relatii publice si de comunicare

Autorizatie ANC - Asistent relatii publice si de comunicare

CURSURI

Tehnici de relaţii publice utilizate de purtătorii de cuvânt

  • Comunicarea de masă
  • Legea 544/aplicarea ei
  • Strategia de comunicare a unei instituții publice

Relaţiile cu mass-media

  • Organizarea biroului de presă
  • Comunicatul de presă
  • Conferinţa de presă şi briefingul de presă
  • Comunicarea online

PRACTICĂ

Durata: 6 luni

Număr Locuri: 20

   TAXE    CONDIȚII DE ÎNSCRIERE